Rozwój sił sprzedaży wymaga zaprojektowania procesu rozwojowego przystosowanego do możliwości, potrzeb i wyzwań, jakie stają przed handlowcami i ich przełożonymi. Większość projektów jakie realizowałem w tym zakresie, miała swój indywidualny charakter, w szczegółach trudny do odtworzenia gdzie indziej.  Znakomicie sprawdza się metoda PRIME™:

  • Analiza biznesu klienta, z wykorzystaniem dobrych narzędzi diagnostycznych.
  • Projektowanie rozwiązań – model sprzedaży, kluczowe kompetencje sprzedawców, model zarządzania sprzedażą i wreszcie plan procesu rozwojowego z wykorzystaniem odpowiednio dobranych metod.
  • Realizacja planu i wsparcie wdrożenia.

W tym wszystkim kluczowy jest Klient, a nadrzędnym celem procesu jest zapewnienie jego lojalności i rekomendacje jakie wystawia firmie dla innych klientów. Tym bardziej, podejmując decyzje o wyborze partnera do budowania takich rozwiązań warto wybrać specjalistów, którzy z jednej strony mają doświadczenie w sprzedaży i zarządzaniu nią, z drugiej potrafią tworzyć indywidualnie wyprofilowane procesy rozwoju.

Ta inwestycja jest w pełni opłacalna, mam wiele przykładów na to, jak wiele zmienia mądrze poprowadzony projekt rozwoju sił sprzedaży. Rośnie zaangażowanie, kompetencje pracowników. Rośnie zadowolenie klientów i wynik biznesowy firmy.

Stworzyłem już wiele programów szkoleń ze sprzedaży i obsługi klienta. Poniżej znajduje się kilka przykładów możliwych tematów. To tylko ogólne opisy a na życzenie przedstawię bardziej szczegółową charakterystykę.

Opracowałem też autorski model sprzedaży PARTNER, który jest fundamentem sprzedaży partnerskiej. Powstał po zebraniu najlepszych praktyk sprzedażowych i już dla wielu handlowców stał się podstawą sukcesu.

Przykładowe tematy szkoleń prezentuję TUTAJ.